Thursday, May 13, 2010

Telur oh telur


Inilah makanan kegemaran anak saya..telur, apa jua hidangan yang melibatkan telur pasti dia akan tersenyum gembira..perut yang baru diisi dengan makanan pun boleh jadi lapar dengan aroma telur. Kalau masak telur dadar ditambah dengan limau nipis dan masak dengan garang perhh baunya menusuk kalbu anakku....mummy, masak apa nie laparnya..terus menjenguk kat dapur, lapar menanti untuk dihidangkan..Walaupun pagi dah disediakan sandwhich telur, tengahari masih tidak lengkap jika telur tidak menjadi pelengkap kepada lauk pada waktu itu..masih bertanya..mummy lauk telur takde ke..mulalah taknak makan nasi....kita yang dewasa kalau makan hari-hari telur rasanya mahu le termuntah ...apapun saya tak bagi anak saya makan telur melebihi 2biji sehari.....sungguh ajaib kau telur dapat menawan hati anak ku............

5 comments:

kenwooi said...

i love telur too! =D

tunbegia said...

sungguh telur ajaib kanns,

salamm n thanx singgah ke blog haku yang xde apa2 tuh,

Mohd Adziim said...

Saya pernah dengar satu cerita benar.
Seorang ibu tidak pandai memasak melainkan menyediakan lauk telur goreng untuk anak-anak.

Kesannya anak-anak itu bila makan mesti mahu lauk telur. Tak kisahlah telur goreng, telur dadar. Yang penting lauk telur itu wajib.

Bila di bawah jagaan nenek, nenek masakkan lauk sedap-sedap tapi yang ditanyakan budak-budak itu adalah lauk telur juga.

Solehah said...

salam..teringat anak buah saya..dia pun sangat suka telur..kalau kita goreng telur dia datang hidu kat dapur sambil cakap 'bau mcam telur je ni'...hehe

pondokmerah said...

budak2 memang suka mkn telur kot.
Mohd Adziim: bukan mak tak tahu masak le tue, tapi malas...